Eerste dagen zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Samme Overal - WaarBenJij.nu Eerste dagen zuidereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Samme Overal - WaarBenJij.nu

Eerste dagen zuidereiland

Door: Samme en Anke

Blijf op de hoogte en volg Samme

23 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo,

We hebben de eerste dagen op het noordelijkste gedeelte van het zuider eiland ook alweer gehad. Na een boottocht van 3 uurtjes zijn we naar een B&B in Nelson gereden.

De volgende dag zijn we vroeg vertrokken naar Abel Tasman. We wouden graag een stukje gaan kayaken. We hadden geluk dat we de enigste twee waren en daardoor 2 uur lang een prive gids tot onze beschikking hadden. Ze heeft het kiekje tussen de split apple voor ons vast gelegd.
De dag na dit gave avontuur hebben we een cruise en walk door het park Abel Tasman gemaakt. Wat zeer veel zweer had doordat we een gezellige dag hadden met nog twee nederlandse stellen. s' Avonds nog gezellig met zijn zessen jah pannenkoeken gebakken en smaakvol van gegeten. De volgende dag zijn we vroeg naar Hokitika vertrokken omdat we weer een reis van 5 uur voor de boeg hadden. Daar hebben we het stadje nog bezocht om een prachtige JADE stone uit te zoeken, oftewel greenstone daar staat dit stadje bekend om.

Na al die gave indrukken, is het fijn om een goed onderkomen te hebben. Nou dat is echt top geregeld het wordt afgewisseld tussen hotel,motel,cabine,hostel en b&b.

Morgen gaan we de Fox Glaiser beklimmen, hier later meer over...

• 23 Februari 2012 - 12:16

Corné En Marian:

Zo te lezen een hele mooie reis en vermaken jullie je goed. We zien uit naar weer wat foto's.
    Groetjes van ons.

• 23 Februari 2012 - 12:27

Klaas En Baukje:

So, jim gean echt as in speer. Wat in belevenis en jim ha de helte hast al te pakken. Geniet fan dy 2e helt.
    dikke tút fan ús.

• 23 Februari 2012 - 13:20

Pieter:

dus joh elk voor de ander een groen steentje uitgezocht, zat een of ander verhaal aan vast iets over dat je het alleen voor een ander mocht kopen, naja hoe dan ook weer een leuk souvenir erbij toch.
    succes met het beklimmen van de Fox Glacier.

veel plezier

• 23 Februari 2012 - 15:15

Suzanne:

Foto's foto's... Haha... Weer heel wat beleeft lees ik wel!! Leuk!! Ben heel benieuwd naar de foto's ;) liefs, suus

• 23 Februari 2012 - 17:45

Wilma S:

Klinkt allegearre wer super! Mar inderdaad.... inkele foto's soe it noch leuker meitsje ;-)!

• 24 Februari 2012 - 08:29

Wietske&andré:

leuk hoor! Nu nog even wachten op de foto's! Lekker genieten.