Reisplan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Samme Overal - WaarBenJij.nu Reisplan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Samme Overal - WaarBenJij.nu

Reisplan

Door: Samme

Blijf op de hoogte en volg Samme

08 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Donderdag 9 febr. vliegen we om 12 uur van schiphol via Kuala Lumpur naar Nieuw Zeeland.

Easy Going downtown Auckland
Vrijdag 10 februari - zondag 12 februari
Na een reis van 24 uur met een tussenstop van 3 uren in Kuala Lumpur komen we vrijdag 10 febr. rond 12 uur s’ nachts aan op het vliegveld van Auckland (noorder eiland van Nieuw Zeeland). We worden daar opgewacht door een lokale medewerker van het reisbureau die ons naar het hotel brengt. Dit hotel bevindt zich in het centrum van Auckland, zodat we in korte tijd toch veel van het centrum kunnen zien. Buiten het centrum om kunnen we nog naar de slapende vulkaan Mount Eden of met de boot naar de omliggende eilanden. Zondag 12 febr. kunnen we onze huurauto ophalen en beginnen we aan onze rondreis.

Woudreuzen en Eilanden
Zondag 12 februari - woensdag 15 februari
Van Auckland rijden we naar het noorden over groene heuvels en langs kleine dorpjes naar het plaatsje Kahoe. Een plaatsje met ongerepte baaien, witte stranden en de grootste bomen te wereld. De Bay of Islands is het leukst om op een actieve manier te verkennen zoals met een kano of lopend, het uitzicht is dan het aller mooist.
Op de tweede dag hebben we een excursie gepland, een boottochtje door het leefgebied van de Bottlenose dolfijnen. Als het weer het toe laat kunnen we tussen de dolfijnen zwemmen.

Gloeigrotten en Zwavelmeren
Woensdag 15 februari - vrijdag 17 februari
In Waitomo bevindt zich een waar wonder, duizenden gloeiwormen verlichten daar de donkere, met water gevulde, grotten. In deze gloeigrotten worden verschillende tours georganiseerd, maar wij hebben gekozen voor een ontspannen maar toch avontuurlijke trip waarbij we de grotten al dobberend in een rubberband ontdekken.

De volgende dag rijden we naar Rotorua waar we een magische wereld van spuitende geisers, bubbelende modderpoelen en fel gekleurde zwavelmeren zullen ontdekken. Hier zullen we ook deelnemen aan een traditioneel ‘Hangi’ diner, wat voorkomt uit de Maori cultuur

Taupo
Vrijdag 17 februari - zaterdag 18 februari
Vervolgens rijden we naar Taupo waar we het gelijknamige meer en de toppen van het Tongariro National Park ontdekken. Onderweg komen we langs dampende kraters, bubbelende waterpoelen, fluorescerende zwavelmeren en spuitende geisers. We slapen in het midden van de stad, vlakbij de bekende thermale baden of hot springs.

Varen naar het Zuiden vanuit Wellington
Zaterdag 18 februari - zondag 19 februari
Via dichtbegroeide bossen, open vlaktes en kustwegen rijden we richting de hoofdstad van
Nieuw Zeeland; Wellington. De volgende dag maken we de oversteek naar het Zuidereiland. De auto nemen we mee op
de boot en na ongeveer drie uur varen langs groene en fjordachtige heuvels komen we aan in het stadje Picton, op het Zuidereiland.

Van palmenbos naar zeehondenbaai
Zondag 19 februari - woensdag 22 februari
Op het Zuidereiland worden we verrast door een stukje subtropisch Nieuw Zeeland. Vanuit Picton zijn we zo in de Marlborough Sounds waar we zijn omringd door uitgestrekte fjorden en groene heuvels. Na een nacht in een knus
familie hostel zetten we koers naar het beroemde Abel Tasman park. Met goudgele baaien, ongerepte stranden en grote groene varens. In het park kunnen we een wandeling maken door de bossen, over touwbruggen en stromende beekjes; een watertaxi brengt ons naar het startpunt. Met een beetje geluk zien we onderweg een groep zeehonden luieren.

IJsholen in de Gletsjer
Woensdag 22 februari - vrijdag 24 februari
De komende drie dagen rijden we langs de westkust met bizarre rotsformaties in zee, spectaculaire gletsjers en spiegelgladde meren. Via een kronkelende weg langs de groene westkust rijden we richting Hokitika. Onderweg komen we langs ‘Pancake Rocks’. Tussen deze, op een stapel pannenkoeken lijkende rotsen, spuiten af en toe fonteinen van zeewater omhoog. De volgende dag reizen we door naar de Fox Gletsjer, onder begeleiding van een ervaren gids, maken we een wandeling over de sneeuw van de gletsjer. De diepe ijsholen, het soms blauw gekleurde ijs en het
uitzicht over de gletsjer zie je niet snel ergens anders.

Valleien en Fjorden
Vrijdag 24 februari - dinsdag 28 februari
Vandaag starten we met een driedaagse trip door Fiordland; één van de mooiste gebieden van Nieuw Zeeland met sneeuw bedekte bergen, een felblauw meer en dit alles overgoten met een sportief sausje. Queenstown
is onze eerste stop en staat bekend om haar outdoor activiteiten als raften, bungee jumpen en wandelen. De volgende dag reizen we door naar Te Anau, de gateway van het Fiordland National Park, waar we de Milford Sound per boot ontdekt. We varen tussen steile bergen, waar bomen horizontaal groeien, het water van de rotsen klettert en de zeehonden op de rotsen een dutje nemen. Het is niet voor niets dat in deze omgeving scènes van de beroemde trilogie Lord of the Rings zijn opgenomen.

Dunedin Cabin op Otago Peninsula
Dinsdag 28 februari - donderdag 01 maart
De volgende dag reizen we naar het schiereiland Otago Peninsula, vlakbij Dunedin. Otago Peninsula staat vooral bekend om haar mooie natuur en zeldzame dieren zoals de Yellow Eyed pinguïns, albatrossen en dolfijnen.

Akaroa
Donderdag 01 maart - zaterdag 03 maart
Vandaag rijden we naar Akaroa, een oud Frans plaatsje op zo’n 80 kilometer ten oosten van Christchurch. Akaroa ligt in een spectaculair vulkanisch natuurgebied en is misschien wel het mooiste stadje van Nieuw Zeeland. We kunnen er tochten maken naar de vulkanische baaien of gaan zwemmen met speelse dolfijnen in de baai.

Hartje Christchurch
Zaterdag 03 maart - zondag 04 maart
Ons laatste plaatsje in Nieuw Zeeland is Christchurch we kunnen de stad per kabelbaan ontdekken; de kilometer lange route laat je de mooiste plekjes van de stad zien. De volgende dag leveren we onze auto in en vliegen van Christchurch via Auckland naar Kuala Lumpur.

Kuala Lumpur Airport Hotel
Zondag 04 maart - maandag 05 maart
We slapen hier één nacht in een hotel vlakbij het vliegveld omdat we de volgende morgen alweer vroeg vertrekken naar he tropisch eiland.

Luieren in luxe op Langkawi
Maandag 05 maart - vrijdag 09 maart
De laatste dagen van onze reis sluiten we af op Langkawi. Op dit geliefde eiland vind je zowel gezellige als verlaten stranden met zwierende palmen en een heerlijke zee. We zitten in een sfeervol resort aan een stukje rustig strand, maar nog wel op loopafstand van alle restaurants en winkeltjes. We kunnen er relaxen, maar het is ook
een goed uitgangspunt voor verkenning van het eiland; met een kabelbaan naar het topje van de berg, survivelen in het groene hart van het eiland of de onderwaterwereld ontdekken tussen de 99 omliggende eilandjes.

• 09 Februari 2012 - 15:14

Hilde En Tom:

waar zijn jullie nu?? Geniet ervan!

• 10 Februari 2012 - 16:27

Wilma S:

No goeie!

Ek noch in waarbenjij.nu side! Kin we jim moai folgje. Hiel folle plesier en genietsje mei folle teugen fan dizze prachtige reis!

Groetnis Wilma

• 11 Februari 2012 - 19:32

Marten:

Yo Sam Everywhere en Anke,

Sjocht der mar goed út...
    Benijd wat foar ferslagen we fan jimme krije!!!

Noflike reis en tiid tawinske, we hjere de ferhalen fest wol.

Groetnis,
    Marten