Eerste week Zuid-Afrika - Reisverslag uit Landerum, Nederland van Samme Overal - WaarBenJij.nu Eerste week Zuid-Afrika - Reisverslag uit Landerum, Nederland van Samme Overal - WaarBenJij.nu

Eerste week Zuid-Afrika

Door: Anke & Samme

Blijf op de hoogte en volg Samme

27 Januari 2014 | Nederland, Landerum

Hello,

De eerste week in Zuid Afrika is voorbij gevlogen. We vinden het hier prachtig en geniaal met al die mooie wilde beesten. Hieronder in het kort wat wij de afgelopen week hebben ondernomen.

Na een vlucht van 14 uren werden we opgewacht door de reisorganisatie in Johannesburg. Ze hebben ons geholpen met het afhalen van de auto, vervolgens zijn wij op pad gegaan in de Toyata Corolla. De eerste bestemming was Pretoria waar we lekker bij konden komen van de lange reis. De volgende dag zijn we verder gegaan naar Hazyview een lange rit van 400 km met onderweg veel gaten in het wegdek.
Vanuit Hazyview zijn we gestart met de Panoramaroute waarbij we zijn gestopt bij de Pelgrims Rest, Blyde River Canyon, God's window en de drie wafels. Deze natuurlijkeschoonheid vonden wij erg bijzonder om te zien.

Halverwege de week konden we dan eindelijk beginnen aan onze bush bush safari. Na een zandpad van 10 km buiten de bewoonde wereld kwamen we aan bij een prachtige lodge. Hier hebben we s' morgens om 6 uur een bushwalk met gids gemaakt. Op nog geen 2 meter afstand stonden de giraffen en zebra's ons te bekijken. Een mooi moment om foto's te maken. s' Middags mochen we ook nog mee met een 3 uurse Jeepsafari. Dit was echt geweldig, we vlogen al hobbelend door de ruigte. Van de big 5 hebben we de neushoorn, leeuw en buffalo gespot en nog meer dieren.

Na deze safari zijn we zelf op pad gegaan in het Krugerpark. Na een half uur zagen we al een olifant, niet 1 maar een hele familie. Ze staken achter ons over, dit was wel een beetje spannend maar prachtig om zo te ervaren. Na een overnachting in het Krugerpark zijn we verder getrokken naar Swaziland. Heel apart om onderweg te zien hoe de mensen daar leven.

Vandaag zijn we aangekomen in St. Lucia, hiervoor hebben we al leuke plannen gemaakt dat vertellen we jullie de volgende keer.

Een dikke negerzoen: Samme en Anke

• 27 Januari 2014 - 16:19

Imke:

Al in soad dien! Leuk om wer efkes oer jim skouder mei te sjen...

Protte wille noch! tút, imke

• 27 Januari 2014 - 16:24

Tom, Hilde, Marit En Jort:

Eindelijk een berichtje, we waren al zo nieuwsgierig! Wat zijn jullie weer in een prachtig land zeg. De foto's lijken zo uit een reisgids te komen, haast niet te geloven dat jullie hier zo in rond lopen. De foto van jullie tweeen op de berg is zeker een vergroting waard voor aan de muur in jullie huis. Maak er samen een prachtige ervaring van en pas goed op elkaar. Heel veel liefs uit Exloo!

• 27 Januari 2014 - 16:24

Corné En Marian:

Hai kids, geweldig jullie verhalen. Lekker blijven genieten en voor jullie een dikke zoen met een kouwe neus.
    Groetjes Corné en Marian

• 27 Januari 2014 - 16:41

Ans:

Hey Samme en Anke,

Klinkt goed allemaal! Maar lekker volop genieten, het is daar zoooooo Geweldig!!

Groetjes van Hessel en Ans

• 27 Januari 2014 - 16:46

Wilma:

Machtig moai! Geniet der fan!

• 27 Januari 2014 - 16:46

Johan En Wil Teunissen:

Hoi Samme en Anke,
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. De foto's zijn erg mooi .
    Geniet nog van de rest van de vakantie,en kom weer heel thuis.

Groetjes Johan en Wil.

• 27 Januari 2014 - 19:52

Annemiek Leijenaar:

Hey Anke & Samme,
    Leuk om jullie verhaal te lezen!! Knap dat jullie het nog zo kort konden houden, met zoveel belevenissen;) Haha, na zoveel olifanten te hebben gezien zou je zeggen dat jullie al in het Elephant National park zijn!
    Geniet volop! Groet uit A'dam

• 02 Februari 2014 - 19:55

Andre Wietske En Yrsa:

heej anke en samme,
    wat vliegt de tijd zeg. jullie zijn alweer twee weken onderweg.
    hier gaat alles zijn gangetje! weinig nieuws hier!
    geniet nog maar even lekker want de tijd vliegt en dan zit je zo weer hier!
    groetjes van ons