Hoi an en HCMC - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Samme Overal - WaarBenJij.nu Hoi an en HCMC - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Samme Overal - WaarBenJij.nu

Hoi an en HCMC

Door: Samme en Anke

Blijf op de hoogte en volg Samme

06 Maart 2013 | Vietnam, Hanoi

De dagen vliegen voor ons voorbij aangezien we geen dag stil zitten. De laatste dagen zijn we in Hoi An en HCMC geweest.

Hoi An
De stad van de lampionnen en kleermakers. Na aankomst in ons Hotel zijn we meteen de stad gaan verkennen en kwamen we al snel op een markt waar je je kleding op maat kan laten maken. Samme heeft een mooi pak uitgezocht en Anke een nette broek met blouse, binnen 24 uur was alles klaar om gepast te worden. Zie voor het resultaat de foto.
De volgende dag hebben we een Wet rice Tour gemaakt. De excurise bestond uit het proces rijst maken, van het land tot in de pan. De boeren waren erg enthousiast, helemaal toen we op hun buffalo moesten gaan zitten en hun werktuigen moesten bedienen lache!!
De dag er na regende het maar we hebben smiddags toch de fiets gepakt om het strand te gaan bekijken. Aangezien het weer niet beter werd zijn we een Spa binnen gelopen voor een massage en om Anke haar nagels te laten beschilderen. Het is tot slot toch ook vakantie.

HCMC (Saigon)
De grootste stad van Vietnam met een temperatuur van 35 graden is voor ons wel even wennen. Gezien de warmte vinden we het niet erg fijn hier maar we zijn er speciaal naar toe gegaan voor de HCMC tunnels.
Vandaag hebben we een excursie gehad naar de tunnels welke in de oorlog door de Vietnamezen werden gebruikt. Ze leefden tijdens de oorlog letterlijk onder de grond. Samme heeft hier nog met een M31 geweer geschoten.

Morgen zakken we verder naar het zuiden naar de Mekong Delta. Hier hebben we nog 3 dagen een gids die ons uiteindelijk naar Phu quoc brengt om de laatste dagen van onze vakantie te kunnen gaan relaxen.

• 06 Maart 2013 - 15:58

Syb:

He toppers,

Wat prachtig man. Geniet der noch mar even fan.

Groeten Syb

ps. De iene buffel zich al wat frolijker as de oare buffel!

• 06 Maart 2013 - 16:37

Corné En Marian:

Hai, wat een geweldige foto's en wat maken jullie allemaal mee. De tijd vliegt inderdaad, het wordt al weer af tellen voor jullie. Straks nog maar lekker en paar dagen relaxen. Geniet er nog maar lekker van.
    Liefs Corné en Marian.

• 06 Maart 2013 - 19:45

Dukke:

Geweldig om jullie zo te volgen! Kunnen wij ook meegenieten!

• 06 Maart 2013 - 19:53

Klaas En Baukje:

Wat wer in fyn ferslach en mooie foto s. Je kin oan alles wol sjen dat jim it geweldich nei t sin ha. Geniet noch mar lekker want de tiid flucht foarby. Wy kin de koffer ek hast ynpakke!

• 06 Maart 2013 - 23:39

Hanny:

Hey Sam en Anke,
    Ik siet al in pear dagen op jim ferhaal te wachtsjen, mar it wie it wer wurdich!! Hahaha Peppi en Kokkie op de buffel en lekker riist plukke! It sjocht dr wer fantastisch ut en ut it ferhaal blykt wol dat jim it allemachtig nei jim sin ha. Noch in wike lekker geniete fan dizze prachtige reis lieverds! HK hat al belle, ik sil hun freed fan de boat plukke.
    Moai pak Sam!
    Leafs Han

• 07 Maart 2013 - 11:32

Suzanne :

Jeej, weer een verhaal van Anke en Samme! Jullie hebben weer veel leuks gedaan zo te lezen!! Leuke foto's ook, hihi!! Geniet er nog maar lekker van!! Want het vliegt idd voorbij..

Liefs

• 07 Maart 2013 - 20:59

Hilde:

Prachtige foto's zeg en we wisten niet dat je een buffel bestuurd door zijn staart naar de goede kant te trekken?! Kregen jullie het niet benauwd in die tunnels?Het ziet er allemaal mooi uit en zo te zien hebben jullie samen dikke lol! Mooi pak Samme, kan je mooi aan tijdens een volgend (familie)feest!
    Liefs uit Schubbekutteveen

• 08 Maart 2013 - 08:00

Marit:

Kan toch niet tante Anke aan buffel trekken!!Waarom Anke en Samme in hol op foto?
    Ik mis, dikke kus Marit

• 08 Maart 2013 - 21:31

Wilma:

Prachtig, kin net oars sizze. Wat in yndrukken sille jim dêr op dwaan! Have fun de lêste dagen en oant gau ;-)!

• 09 Maart 2013 - 12:37

Annemiek:

Hi!
    Weer een leuke update vanuit Azië!! Waar is de foto van Anke in het pak?;)
    Hier is de temperatuur afgelopen week even boven de 10 graden geweest, maar nu gaan we alweer richting de min...
    Lekker relaxen! Groet, Annemiek