Zuid Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Samme Overal - WaarBenJij.nu Zuid Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Samme Overal - WaarBenJij.nu

Zuid Vietnam

Door: Samme en Anke

Blijf op de hoogte en volg Samme

11 Maart 2013 | Vietnam, Hanoi

Ons vorige reisverslag hield op in Saigon, inmiddels zitten we op Phu Quoc maar onderweg zijn we ook nog bij de Mekong Delta langs geweest. Hieronder een kort verhaaltje.

Mekong delta
Vanuit Saigon zijn we met onze privegids en chauffeur naar de Mekong Delta gereden. Hier hebben we verschillende boottochtjes gemaakt, want de locale bevolking leeft hier voornamelijk op het water. We zijn tussendoor nog wezen kijken hoe ze snoepjes van cocosnootmelk maken en popcorn/rijstpaper van rijst. Na de fietsexcursie van die middag kregen we kookles. Dit was meer een reisje van de Zonnebloem want de gemiddelde leeftijd was 60.
De volgende dag weer verder met de boot gevaren en smiddags een fietstocht van 2 1/2 gemaakt op twee kinderfietsen. Want ze zijn hier niet zo groot als wij.
De laatste dag zijn we naar de bootjesmarkt geweets om 6 uur smorgens. Een markt op het water waar allemaal groente en fruit wordt verkocht.

Phu Quoc
Een eiland waarop je heerlijk kan relaxen. We hebben er 8 uren voor moeten reizen maar dat is het zeker waard. We zitten op een resort buiten de bewoonde wereld en ons huisje ligt aan het strand. Voor ons is het hier 2 dagen niks doen. Lekker op ons bedje aan het strand liggen met een boekje en genieten van al het moois wat we de afgelopen 2 1/2 week in Vietnam hebben gezien. Een reis die we zeker niet zullen vergeten.

We zien jullie over 2 dagen weer terug in Nederland, waar we gezien de weersomstandigheden wel even moeten wennen aan de temperatuur.

Wie weet volgt er in de toekomst weer een rondreis op deze site.

Groetjes Samme en Anke

• 11 Maart 2013 - 14:55

Corné En Marian:

Dus nog even alles laten bezinken van wat jullie beleeft hebben. Geniet nog maar van het mooie weer. Als jullie thuis komen kan de lange onderbroek wel aan.
    Goeei reis naar huis en we zien jullie woensdag weer. Vinden we ook weer leuk.
    Liefs Corné en Marian.

• 11 Maart 2013 - 18:18

Suzanne:

Hey!
    Geniet nog maar even lekker van het mooie weer daar!! Er ligt hier weer sneeuw.. :( goede terug reis en tot snel!!
    Liefs

• 11 Maart 2013 - 18:39

Eline:

Wat een mooie reis hebben jullie gehad. En veel gezien en gedaan. Heb met veel plezier jullie verhalen gelezen. Geniet nog even lekker daar want het is hier veel te koud!!
    Alvast een goede reis terug.
    Liefs

• 11 Maart 2013 - 20:07

Dukke:

Geniet nog even!

• 11 Maart 2013 - 21:22

Wietske:

Ik zou zeggen geniet nog even van de laatste momenten daar en dan op naar het koude Nederland..... Dat zal idd wel even een omschakeling zijn. Voor nu nog even lekker genieten en dan maar een hele goede terugreis. Zien jullie gauw weer! Liefs van ons

• 11 Maart 2013 - 21:47

Dirk-Yde:

Hey Samme en Anke,

At ik dy foto's sa sjoch, dan soe ik dêr bliuwe! Noch mar efkes genietsje en oant gau.

Groetnis Dirk-Yde

• 12 Maart 2013 - 08:53

Chris En Hetty:

Zo wat vliegt die tijd hè... Zo we alles hebben kunnen volgen hebben jullie weer een super tijd gehad samen! Inmiddels is de sneeuw hier weer grotendeels verdwenen en komt het zonnetje er lkkr door.

Wij zien jullie weer op TS!

Groetjes uit Stiens, Chris en Hetty

• 12 Maart 2013 - 11:59

Hilde:

He daar, jullie zitten nu denk ik in het vliegtuig. Wat een mooie laatste dagen van jullie reis zeg. we hebben weer genoten van jullie verhalen en foto's. Zie dat de zonnebloem trip goed is bevallen, dus de volgende vakantie wordt vast een reisje langs de Rijn met de zonnebloem boot :)
    Goede terug reis!

Tot snel! Liefs Tom, Hilde, Marit en Jort