Noord Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Samme Overal - WaarBenJij.nu Noord Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Samme Overal - WaarBenJij.nu

Noord Vietnam

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Samme

01 Maart 2013 | Vietnam, Hanoi

De eerste week van Vietnam zijn we in Hanoi, Halong Bay en Sapa geweest. Hieronder in het kort onze belevenissen.

Hanoi
In Hanoi leeft de lokale bevolking op straat en iedereen heeft wel iets aan huis of op de markten te verkopen. De stad zelf vonden wij wel een beetje smerig en druk. We hebben de stad voornamelijk per voet verkend en af toen een fietstaxi genomen.

Halong bay
Na een rit van 4 uren in de auto zijn we op de boot gestapt voor een mini cruise. Onderweg hebben we een grot bezocht en zijn we met de gids wezen kayaken. Na het Diner dat uit Seafood bestond, hebben we onze hut opgezocht want de volgende ochtend zouden we alweer vroeg de top van een kalksteeneiland beklimmen.
Na de cruise waren we nog 1 1/2 dag in Hanoi voor het bezoeken van een aantal tempels, kerken en museums.

Sapa
Vanuit Hanoi zijn we met de nachttrein richting Sapa gereisd,Samme dacht onderweg regelmatig dat de trein van het spoor raakte door de klappen van de trein.
In Sapa hadden we voor 3 dagen een privegids. We hebben de eerste dag 5 uren rondgetrokken door de rijstvelden. De nacht sliepen we bij lokale bevolking, wat wel even omschakelen was in vergelijken met de hotelovernachtingen. De volgende ochtend zijn we verder getrokken en weer terug naar het centrum van Sapa gegaan. We zouden de middag vrij hebben maar onze gids vond het nog wel leuk om twee scooters te huren. Het leek hem verstandig dat Anke bij hem achterop ging, dat heeft ze geweten, weggetejes van een meter breed waarbij je zo de afgrond in keek en de wegen waren slecht of niet verhard. Maar we hebben onderweg wel weer mooie dingen gezien.
Na 2 dagen wandelen kregen we in ons Hotel een massage dat toch wel weer lekker was voor lichaam en geest.

Bekijk de fotos en krijg een indruk hoe mooi het hier is.

Vanavond vertrekken we weer met de nachttrein en morgen vliegen we naar Hoi An.

• 01 Maart 2013 - 06:50

Hilde:

Wow wat een mooie indrukken zeg. Geweldig hor!We genieten hier met jullie mee. En die hoed stond wel erg mooi bij Anke haar ogen :) En zo te lezen beleven jullie weer heel wat avonturen. Goed op elkaar passen en tot het volgende verhaal.
    Veel liefs uit Exloo

• 01 Maart 2013 - 08:01

Corné En Marian:

Geweldig wat jullie weer beleven. We zien het helemaal voor ons, Anke achter op een scooter en Samme naast zo'n klein vrouwtje. Lekker blijven genieten.
    Liefs van ons.

• 01 Maart 2013 - 08:36

Joost En Marcella:

Wat genieten jullie ,ziet er erg mooi uit.
    Maak er nog wat moois van.
    gr Joost en Marcella

• 01 Maart 2013 - 14:35

Wilma:

Prachtige en yndrukwekkende foto's! Bliuw genietsjen!

• 01 Maart 2013 - 16:02

Opa Hoogland:

Zo ik kan zien dat jullie het naar zin hebben . Wat een mooie foto's.
    Maak er een mooie reis van en geniet ervan.
    Groetjes van Opa

• 01 Maart 2013 - 16:31

Marcella Hoogland:

Hallo vakantiegangers wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken en wat een prachtige foto's.nog heel veel plezier.groetjes van Trees

• 01 Maart 2013 - 20:34

Nannie En Bauke:

Hoi vakantie gangers.

Wat leuk om met jullie even mee te genieten op deze manier.

Wat mooie fotos en spannende scooter rit. Ben blij dat ik niet achter opzat.

Geniet maar fijn verder. Wij hebben nog een weekje te gaan en dan gaan wij ook genieten van het mooie
    weer op Tenerife. Moet nog een dag en een slaapdienst draaien. En dan lekker voor genieten alvast.
    Gr Nannie en Omke Bauke

• 01 Maart 2013 - 22:12

Martien&Ilmar:

Ik vroeg mij een paar dingen af: hoe vond Anke de seafood? En hoe doen jou darmen het in met al die specerijtjes? Ziet er goed uit! Geniet samen.

• 01 Maart 2013 - 22:26

Hanny:

Heerlijk wat een superreis maken jullie weer! Samme jij was vast een ware bezienswaardigheid daar, allemachtig wat een kleine mensjes! En wat is het daar mooi... Geniet er maar lekker van, wij moeten zondag in de kou weer gaan roeien

Groetjes Hanny

• 02 Maart 2013 - 10:29

Wietske:

Wat leuk weer even wat van jullie te lezen. Wat een prachtige foto's zo te zien en horen vermaken jullie je wel. Geniet nog maar even lekker want de tijd vliegt!!
    Groetjes van ons

• 02 Maart 2013 - 10:37

Klaas En Baukje:

Hoi protters. Wat wer in soad belevenissen en yndrukken. Is dy gids der wol sunder blauwe plakken ofkommen? We sjogge bestek en stokjes by it iten. Tink dat er mei dy stokjes mear drumt wurd as iten. Lekker geniete . Dikke tut fan us.

• 02 Maart 2013 - 16:45

Imke:

Moooai!

• 03 Maart 2013 - 12:46

Suzanne :

Hey Anke en Samme!

Jullie hebben al heel wat beleefd,leuk hoor!! Hihi, volgens mij voelen jullie je ook echt groot daar, al die kleine mensjes.. ;) leuke foto's ook!! Heel veel plezier nog! Maar zo te zien komt dat wel goed!!

Liefs

• 03 Maart 2013 - 20:21

Marten:

Hatsikidee....

Prachtich om te sjen en te lêzen..... It gjit jimme mar goed af, top!!
    Samme sil wol goed switten ha by de trein die hast ûntspoarde ;-) Kin noait folle minder wêze as de NS hjir yn NL

Folle wille de kommende tiid.... Laterssss